FEBRUARI 2024

Zaterdagmorgen 3 februari had het weerbericht een droge dag voorspeld en was er op Buienradar geen wolkje te zien. Geen wonder dat er 33 AKN-ers klaar stonden om een ritje met groep 1 of groep 2 te rijden. Helaas is er ook nog zoiets als motregenradar en vertrokken beide groepen om 10 uur in de miezer.

Groep 1 reed met Toon Jansen 14 man en 1 vrouw sterk een rondje Nieuw-Vossemeer. Op kop trotseerden Toine v. Oers, Toon Jansen, Cees Mathijssen en Gerard Mulders de weersomstandigheden. Heen over Wouw en Moerstraten, waar Herman zijn en Riens clubblad even thuis af ging geven. In Nieuw-Vossemeer beweerde Toon dat de route over een trapje over de dijk ging, maar volgens sommigen zat hij gewoon even verkeerd. Terug over De Kladde en Lepelstraat hoefde de groep verder niet meer van de fiets, behalve dan voor de plaspauze. Ze reden 65 km.

Groep 2 reed in 53 km een rondje Beschut naar Putte, met koffie bij Grenszicht. Zij waren met 18 leden op stap deze keer.

Zondag 4 februari 2024 viel het weer niet tegen. Er werd wat miezerregen verwacht, maar het bleef de gehele rit droog.

Groep 3 vertrok als eerste groep deze ochtend. Zij waren met 15 leden. Koffie werd er weer gedronken bij de Bostella in Essen-Hoek. Jan Buijk en Jos Dierks reden tijdens de rit nog lek. Deze keer werd er 28 km afgelegd.

Groep 1 en 2 vertrokken weer gezamenlijk voor een ritje Beschut naar Putte. Via Essen volgden zij het F14 fietspad richting Antwerpen. Cees Mathijssen en Toon Jansen reden op de koppositie. De zuidwestenwind was met een windkracht 6 toch wel hevig deze morgen. Hans de Vogt reed voor Putte nog lek. De koffie werd gedronken bij Grenszicht in Putte. Omdat alle 7 deelnemers hier stopten voor de koffie werd het daarmee dus een groep 2 rit. De koffie stond zoals gebruikelijk weer snel op tafel. De terugweg ging langs Huijbergen en Essen-Hoek. Toon Jansen reed op de terugweg nog lek. De groep reed 50 km deze morgen.

Het was op carnavalszaterdag 10 februari met 10 graden en weinig wind ideaal weer om een rondje te fietsen.

Groep 1 startte met 15 leden, groep 2 met 14 leden. Beide groepen vertrokken in Tullepetaonestad.

Groep 1 had met Cees Mathijssen de toerleider van dienst. Zij vertrokken richting Grasduinersdurp vroeger bekend als Knotskneuzelaand. Langs de A58 snelweg lieten zij Smoorfrêterslaand links liggen. Bij Heikneuterslaand werd het viaduct overgestoken om in het Stijlorenrijk linksaf te slaan naar Peejenland. Op de koppositie werd er regelmatig gewisseld. Door de polder werd er over de Lamgatse brug naar Zeuvebultelaand land gereden. Langs de Mark ging het weer gelijk terug naar Puitenol en via het Zwammegat, ’t Kleigat, Kleiknoestenstad naar Meekrapdurp. Over het veer bij Vastelaovedzottelaand ging het niet naar Pompedurp. Langs het kapelleke van Papland moest er na de Boterstraat vanwege een afgesloten weg even teruggedraaid worden. Het ging nu over de Wouwseweg en de Tolberg terug. Rien en Herman besloten hier om terug te rijden naar hun Mangelpeejenlaand. Op het laatste stuk gingen al veel carnavalsvierders op weg naar de optocht in Tullepetaonestad. Groep 1 reed 70 km op deze leutige ochtend. Theo en Adrienne moesten nog terug naar het Nachtuilenrijk en Alfons ging op zijn kleinzoon passen in 't Aogje.

Groep 2 had in Christ Schepers de toerleider van dienst. Zij vertrokken door het Aopelaand en Essen (België) om daar naar ’t Sanegat te rijden. Via Ostrecht naar Put en Buntland waar de koffiestop bij Grenszicht was. De terugweg ging via Kalmthout en de Kalmthoutse Heide naar Essen-Hoek, om door het Aopelaand na 55 km weer terug te zijn. Jolanda, Frank en Wim Mouws konden daar nog naar terug naar het Kraaierijk

Door beide Tullepetaonse groepen werd het Krabbegat deze dag angstvallig gemeden...

Op zondagmorgen 11 februari was het bij de start net droog geworden.

Groep 1 en 2 vertrokken gezamenlijk, met Cees Mathijssen en Toon Jansen op de koppositie. De rit ging over Nispen en Essen-Hoek en over de Kalmthoutse Heide, om verder langs het spoor om in Putte uit te komen voor de koffiestop. 4 Leden dronken geen koffie en reden door als groep 1. Er werd nog een ommetje gemaakt over het Calfven naar Huijbergen. Cees Mathijssen reed hier lek en al na 500 m kon hij weer van de fiets af. Een kleine staalsplinter was de eerste keer niet gevonden. De 4 leden reden 58 km deze morgen.
De 4 koffiedrinkers bij Grenszicht in Putte reden de kortste weg terug. Zij reden 55 km. Minko v.d. Harst reed op terugweg bij Nispen nog lek.

Groep 3 reed weer een rondje met toerleider John. De koffie werd weer gedronken bij de Bostella. Frans van Geloven reed in deze groep een lekke band. Er werd deze ochtend door de 14 leden 35 km gefietst.

Na afloop was er voor alle leden een heerlijk bakkie erwtensoep. Het was de laatste soepdag van het winterseizoen.

Het was op zaterdag 17 februari met 12 graden en een zwakke zuidwestenwind ideaal weer om een rondje te fietsen. Dat vonden 39 AKN-ers ook.

Groep 1 startte met 18 leden en reed, met op kop Cees Mathijssen, Toon Jansen, Gerard Mulders en de net uit Thailand teruggekeerde Eric, een rondje van 58 km. Over nispen en de Brembosch ging het via de Haiinksestraat en de molen van Wouw langs de velden van Cluzona dwars door Wouw naar het kapelleke. Van daar kwamen ze door de Kleine Spellestraat en het Zegsblokwegje op de Boomdijk. Werd er vorige week nog angstvallig alles vermeden wat iets met Krabben te maken kon hebben, deze week was het geen probleem om door de Krabbenweg naar de Moerstraatseweg te rijden... Voor Steenbergen ging het door de Westlandse Langeweg langs de kassen terug naar de Schansbaan. Via De Heide en de Zoomweg reden ze naar Wouwse Plantage en via de Julianaweg en Nispen kwamen ze weer bij ons clublokaal Huis ten Halve.

Groep 2 startte met maar liefst 21 leden voor het vaste winterrondje naar Grenszicht in Putte. Kees Ruyten was ook deze keer weer van de partij en zal zodoende waarschijnlijk toch weer op tijd in vorm zijn voor het zomerseizoen dat over een paar weken begint. Voor de overige 20 deelnemers is dat natuurlijk al een zekerheidje... Zij reden 57 km deze keer.

Koffie bij Grenszicht

Om 13:00 uur kon daarna de uitpijlclub voor het wandelen aan het werk. John van Turnhout, Cees Mathijssen, Toon Jansen en Henk Kuijpers (in plaats van Cees van Sluijs die de 80ste  verjaardag van zijn jongere (?) zusje vierde) konden dat bij goede weersomstandigheden doen.

Helaas was dat de dag erna helemaal anders. Het weerbericht had het al gemeld: het zou een kletsnatte, winderige zondag worden. Jammer voor onze Jubileum wandeltocht: in ons 50-jarig bestaan was het onze 90ste tocht in de 30 jaar dat we wandeltochten organiseren. 

Om 07:45 uur was dat bij Huis ten Halve ook goed te merken. Er waren deze keer maar 5 deelnemers die de slechte weersomstandigheden trotseerden. Zij durfden het aan om 25 km te gaan wandelen. 4 Leden fietsten gelijk mee om de diverse afstanden te gaan controleren. 24 Wandelaars gingen van start voor de afstand van 15 km. Onder hen waren 3 clubleden: Jan Mulders, Jos Oostvogels en Adrien Lambregts (zij had ook haar viervoeter meegenomen). Op de deze keer kortste afstand van 12,5 km namen 36 personen deel. Onder hen waren 11 leden, waarvan Marcel Blommers met heel zijn familie liep. Het was tevens een cadeautje voor zijn jarige vrouw. Totaal waren er dus 65 deelnemers, waaronder 14 Audaxleden. 8 Leden waren voor hen deze dag op pad voor de routecontrole en inschrijving. Bij de tussencontrole in 't Ossekopke, kregen alle deelnemers van Ilse, namens de jubileumcommissie, een jubileumpen.

Even klunen bij het wandelen...

Ilse deelt de jubileumpennen uit bij 't Ossekopke

 

Groep 2 vertrok zaterdagochtend 24 februari als eerste groep. Zij waren met 14 leden. Zij reden een rondje Andersom naar Putte. Vertrokken werd er dus langs Huijbergen en Ossendrecht. De koffiestop was zoals gebruikelijk bij Grenszicht in Putte. De terugweg ging deze keer over de Kalmthoutse Heide. De naam van de rit werd gelijk veranderd in: Niet beschut naar Putte. De groep reed nog 55 km deze ochtend.

Groep 1 vertrok iets later, omdat Rien van Hooijdonk op weg naar de start al lek reed bij Heerle. Na 10 minuten vertrok de groep met 9 leden, zonder Rien. Op de weg naar de Brembosch kwam Rien de groep tegemoet en sloot hij als 10e lid aan. Cees Mathijssen navigeerde de groep naar Huijbergen en Hoogerheide. Via het Calfven reden ze naar Ossendrecht en hier werd door de polder naar de Kreekraksluizen gereden. Toine van Oers verliet hier de groep (Hij wilde op tijd terug zijn voor de rit van de Bidon). Met 9 leden  was het met de rugwind lekker fietsennaar Bergen op Zoom. Kort voor de Heimolen reed Rini van Geel de laatste lekke band van ons winterseizoen. Tussen Wouwse Plantage en Nispen verlieten Herman, Rien en Will Cremers de groep. Rini van Geel reed in Nispen naar huis. Maar 4 leden reden dus de gehele rit van 66 km.

Op wat gemiezer en gespetter na bleef het toch nog redelijk droog.

 

Op zondag 25 februari stond de Algemene Leden Vergadering (ALV) op het programma. Ook dit jaar werd de vergadering weer druk bezocht. Hieronder leest u het verslag van deze vergadering.

VERSLAG ALGEMENE LEDENVERGADERING 25 FEBRUARI 2024

 

1. Opening door de voorzitter.

·        Nadat alle 70 leden en donateurs bij binnenkomst een jubileumpen en een financieel verslag hadden ontvangen werden ze door Jan en Marjan van een door Huis ten Halve aangeboden consumptie voorzien en kon de voorzitter iedereen welkom heten.

·        Bericht van verhindering was er van: Ilse Mathijssen, Hans de Vogt, Frans Sep, Jacques van Holten, Wim Houtepen, Peter Schoonen, Geert Otte, John de Koning, Walter Erdelmann, Ina van Krimpen en Henk Jongeneelen.

2. Goedkeuring notulen Algemene Ledenvergadering (ALV) van 26-02-2023.

·        Het verslag stond nogmaals in het eerste clubblad. Er waren geen op- of aanmerkingen over het verslag.

3. Jaarverslag secretaris.

·        Ook dit stond in het eerste clubblad afgedrukt. Ook hierbij waren geen op- of aanmerkingen.

4. Jaarverslag penningmeester.

·        Iedereen heeft bij binnenkomst het financiële verslag over 2021-2023 ontvangen en de begroting voor 2024.

·        Met de aantekening dat “kosten clubweekend 2021-2022” moet zijn “kosten clubweekend” gaf de penningmeester een korte toelichting bij de verschillende posten.

5. Verslag kascontrolecommissie.

·        Jan Verbocht en Toine van Oers hebben de boeken gecontroleerd. Christ Couwenbergs was ziek. De kascommissie prijst de penningmeester voor de perfecte boekhouding en voor het feit dat alle contributie al in december binnen was. In het ledenoverzicht dat de penningmeester gebruikte werden wel twee leden gesignaleerd die al sinds 1200 lid zijn...

·        De kascommissie stelde de ALV voor om de penningmeester en het bestuur te dechargeren. De ALV ging hier unaniem mee akkoord.

6. Bestuursverkiezing:

·        Jan Buijk was aftredend en herkiesbaar. Vanuit de leden waren er geen nieuwe kandidaten gemeld en de ALV ging unaniem akkoord met de herbenoeming van Jan Buijk.

7. Verkiezing continuïteitscommissie

·        Een continuïteitscommissie is sinds enkele jaren in de wet WBTR verplicht. Henk Verschuren heeft aangegeven dit ook komend jaar te willen voortzetten. De vergadering is hiermee weer akkoord.

8. Verkiezing nieuwe kascontrolecommissie.

·        Aftredend: Christ Couwenbergs. Frank van Berkel stelt zich beschikbaar voor de kascontrolecommissie, die dan volgend jaar bestaat uit Toine van Oers, Jan Verbocht en Frank van Berkel.

9. Contributie 2025.

·        Voor 2025 heeft het bestuur het  noodzakelijk geacht de contributie met € 5,- te moeten verhogen. Voor 2025 wordt de contributie dus € 55,-, donateurs betalen € 20,-. De gezinskorting van € 2,70 blijft ongewijzigd. De vergadering gaat hiermee akkoord.

10. Bonuskaart 2024

·        De bonuskaart is al uitgereikt op onze nieuwjaarsbijeenkomst. Deze bonuskaart is er ook voor donateurs. Leden en donateurs die hem nog niet ontvangen hebben kunnen die nog bij de voorzitter krijgen.

·        Na het jubileumfeest en de derde wandeltocht is deze ALV de derde jubileumactiviteit voor de bonuskaart dit jaar.

·        Je kan dit jaar geen bonusbedrag verdienen, maar elke jubileumactiviteit waar je aan deelneemt geeft recht op 1 lot voor onze grote jubileumtombola op de nieuwjaarsbijeenkomst van zondag 5 januari 2025. 

 

P A U Z E

 

De eerste consumptie in de pauze was voor rekening van de clubkas.
 

11. Uitreiking lekke bandentrofee.

·        Eric Langelaan stond lang aan de leiding: hij reed op een van eerste ritten naar Sint Jozef 3 keer lek. Daar aangekomen liet hij door de fietsenmaker aan de overkant meteen zijn buitenband vervangen.  Het bleek een goede beslissing, want Eric reed de rest van het zomerseizoen niet meer lek.

·        Toon verdeelde al zijn 5 lekke banden mooi over het seizoen en werd zo de winnaar van deze mooie wisseltrofee en 3 verse nieuwe binnenbanden.

12. Vaststelling nieuwe statuten en huishoudelijk reglement.

·        De conceptstatuten en het concept huishoudelijk reglement hadden de leden 2 weken voor de ALV per mail ontvangen en lagen ter inzage bij Huis ten Halve. Door verscheidene leden waren vooraf al suggesties voor aanpassingen aan het bestuur doorgegeven, die enkele dagen voor de ALV al met de leden gedeeld werden. De secretaris bedankte hen hiervoor.

·        De wet WBTR maakte aanpassing van de statuten noodzakelijk. Hiervoor hebben we gebruik kunnen maken van de voorbeeldstatuten die we van de NTFU kregen. Samen met de ALV werden van de conceptstatuten de veranderingen t.o.v. de bestaande statuten besproken én de door de leden ingebrachte punten. Na verduidelijking door de secretaris van een aantal punten werd door de ALV met de vereiste meerderheid besloten om de Statuten van de vereniging te wijzigen zoals in concept besproken, inclusief de door de leden ingebrachte punten. Deze Statuten moeten nu nog notarieel vastgelegd worden in een akte van wijziging.

·        Een Huishoudelijk reglement hadden we bij AKN nog niet, maar het bestuur vond dit een mooie gelegenheid om dit op te stellen. Zo zijn de gemaakte afspraken binnen onze club overzichtelijk voor iedereen na te lezen. Met name voor nieuwe leden is dit erg handig. Wijzigingen in het huishoudelijk reglement kunnen door het bestuur aan de ALV voorgesteld worden. Dit wordt niet notarieel vastgelegd. Na een toelichting van de secretaris, o.a. over het verschil tussen leden en donateurs, werd het Huishoudelijk reglement goedgekeurd door de ALV.

13. Toercommissie.

·        Aftredend en  herkiesbaar waren Alfons Govers en Toon Antens.

·        Met slechts 4 leden, waarvan 3 bestuursleden, heeft de toercommissie dringend behoefte aan ondersteuning. Er moeten in het zomerseizoen voor groep 1 en 2 totaal 134 ritten ingevuld worden. Dit kan met 4 man niet ingevuld worden, want dit komt neer op zo’n 35 ritten per toercommissielid. De toercommissie stuurt komende week daarom de rittenkalender digitaal naar de leden, met de vraag aan alle leden om 1 of meer ritten voor groep 1 of 2 voor te rijden.

·        Voor groep 3 wijst de toercommissie geen toerleider aan, want die hebben in John een vaste toerleider en als hij verhinderd is lukt het meestal toch om de Bostella te vinden..

14. Nabespreking Winterseizoen 2023 / 2024.
We hadden nogal wat nattigheid in de maanden oktober, november en december. Begin januari kwam daar ook nog een enkele sneeuwbui overheen. Er werd dan ook heel vaak Beschut naar Putte gereden.

·        Evaluatie veldtoertocht 2023.
We hadden een goed georganiseerde tocht. Met het weer hadden we echter geen geluk, De eerste verkenning in oktober was het kurkdroog in het bos. Daarna regende het bijna 4 weken constant. Ook op de dag zelf waren de weersomstandigheden niet best. Met 416 deelnemers was het geen topjaar. De kosten liepen bovendien door het aanvragen van verschillende vergunningen ook nog al op. Maar we zijn al met al goed uit de kosten gekomen en er bleef nog een plus over voor de clubkas.  Een bedankje was er daarom voor iedereen die op een of andere manier meegeholpen heeft om de veldrit te doen slagen. Daarbij aansluitend vroeg Toine van Oers om volgende keer ook een reserve afspuiter in te zetten, zodat ze elkaar kunnen afwisselen.

·        Evaluatie wandelactiviteiten.
We hebben deze winter weer 3 wandeltochten gehad. De eerste wandeling waren er 160 deelnemers. De 2e was het weer wat minder en hadden we 143 deelnemers. De 3e wandeling was het heel slecht weer met slechts 65 deelnemers, de slechtste  opkomst van de 3 wandelingen. Totaal kwamen er 368 deelnemers op onze 3 wandeltochten. Toch bleef er een mooi saldo over voor de clubkas.
De wandelcommissie en alle helpers werden natuurlijk hartelijk bedankt voor hun inspanningen in het afgelopen seizoen.

15. Bespreking komend Zomerseizoen 2024.

·        Het bestuur en de toercommissie stelden voor om, op vraag van diverse leden, het gehele zomerseizoen iedere rit om 08:30 uur te starten, m.u.v. speciale ritten zoals clubuitstappen en regelmatigheidsritten. Daar waren veel leden het niet mee eens. Het voorstel werd in stemming gebracht om de starttijden in maart en oktober op zaterdag en zondag op 9:00 uur vast te stellen.  Dit voorstel werd met 59 tegen 10 stemmen aangenomen.

·        Het programma is door de toercommissie weer vastgesteld tot zondag 28 april.

·        Het seizoen begint zaterdag 2 maart met de propagandarit. Dit is onze vierde jubileumactiviteit. We rijden deze rit met alle groepen gezamenlijk (met koffiestop).

·        Bijzondere ritten:

o   24 maart Bart en Tijn rit. De Montventoppers organiseren evenementen voor goede doelen, zoals de Bart en Tijntocht. De start is bij Huis ten Halve. Je kan ook op de dag zelf inschrijven en er zijn afstanden van 50, 80en 100 km. Ook is het mogelijk om een MTB of Graveltocht te rijden. Ook kan je nog wandelen als je dat liever wilt. Het inschrijfgeld is minimaal € 12,50. (meer mag natuurlijk ook).

o   14 April is de 1e regelmatigheidsrit. Dit is een jubileumactiviteit met een koffiestop. Dus met tussentijdse tijdscontrole. Je wordt bij aankomst bij de koffiestop uitgeklokt en kunt op je gemak koffiedrinken. Bij vertrek wordt je begintijd weer opgenomen voor het 2e gedeelte. Henk Verschuren heeft de rol van Tonnie Dekkers overgenomen en gaat de routes maken. 

o   20 April is er weer een clubuitstap. Deze keer is gekozen voor de Flierefluiterstocht. Deze start in Capelle a/d IJssel en gaat naar de Noordzeekust en een stuk door de duintjes. Kosten zijn € 12,50 voor inschrijving en het vervoer.
Er komt later in het jaar nog een tweede clubuitstap.

o   25 Mei staat de Koos Moerenhout weer op het programma. Je moet hiervoor zelf inschrijven. De start is om 08:00 uur op de Grote Markt in Steenbergen.

o   2 Juni organiseren we onze goede doeltocht, waarvan de opbrengst van de vrijwillige bijdrage geheel ten goede komt van de stichting wensambulance. Hiervoor zijn alle toerfietsclubs van West-Brabant en Belgische clubs uit de Noorderkempen uitgenodigd. E is een 50, 70 en 100 km tocht die op GPS gereden kan worden. Koffiestop is bij Non Plus Ultra in Woensdrecht.

o   28 Juli rijden we op uitnodiging van wielerstichting Roosendaal een toertocht van 55 km (nadere informatie zal in het clubblad en op de website vermeld worden).

o   Het clubweekend is van 31 augustus t/m 2 september. Mocht je nog mee willen laat het dan zo snel mogelijk weten. Er zijn nog maar twee plaatsen beschikbaar. Je bent ingeschreven als je het inschrijfgeld betaald hebt.

o   De 2e regelmatigheidsrit is zondag 15 september. Wil je clubkampioen worden dan moet je 14 april en 15 september met de regelmatigheidsritten meerijden. Je krijgt voor iedere activiteit weer 1 sec. bonus met een max. van 50 sec.

o   De Van Krimpentoer is dit jaar op 6 oktober.

o   Zondag 27 oktober is dan weer de laatste rit van ons zomerseizoen.

·        Dit seizoen hebben we ook een hitteprotocol ingesteld. Als het warmer wordt dan 30 graden dan rijden we maximaal 120 km. Dit wordt jullie per mail een dag van tevoren meegedeeld.

·        Voor de actuele situatie raadpleeg je onze website. Zijn er wijzigingen in het programma dan staan die op de website. Onder het kopje “Zomerprogramma” en “Actueel: het afgelopen weekend” staan de ritten die we gaan rijden.

·        We wensen iedereen een mooi en veilig seizoen.

 

16. Mededelingen.

·        Stand van zaken sponsors:
Alle 3 de shirtsponsors hebben het afgelopen jaar de contracten verlengd. Van Krimpen en Huis ten Halve voor 5 jaar, TD kozijnen voor 3 jaar.
Bij clubritten in het zomerseizoen is het verplicht om het clubshirt met de huidige sponsors te dragen. De Wekker is geen sponsor meer, dus bij voorkeur dit shirt alleen nog als ondershirt dragen. 

·        Stand van zaken adverteerders:
Van de Heuvel Autimotive en Next Gear (voorheen Schenk fietsen) zijn helaas gestopt met adverteren in ons clubblad. Mocht je nog iemand weten die interesse heeft om te adverteren laat het even weten aan Toon Antens. De Makelaardij is een nieuwe adverteerder. De advertentiepagina’s worden 1 keer per jaar voor 6 uitgaves voorgedrukt. Eind maart worden de nieuwe advertenties weer gedrukt. Dus nieuwe adverteerders voor dit jaar kunnen zich nog enkele weken melden.

·        Prijzen clubkleding:
De actuele prijzen staan vermeld in clubblad no 6 van 2023.

·        Reglement clubkampioenschap:
Omdat er toch steeds meer fietsers komen met ondersteuning, en zij niet kunnen rijden zonder display (waar hun snelheid op af te lezen valt), willen we bij de start dit display afschermen. Anders is het wel heel oneerlijk tegenover leden die zonder teller moeten rijden. Dit geldt ook voor mobiele telefoons die in een houder op het stuur zitten. Overigens gaan we ervan uit dat de deelnemers eerlijk zijn. We hebben er nog even over gedacht om iedereen maar met teller te laten rijden, maar dan krijg je een beetje het Javado-gebeuren: een grote “loterij”, waarbij meestal degene wint die de hoogste snelheid opgeeft, want dan heb je de minste afwijking per kilometer.

·        Bonuskaart 2023 kan nog tot en met 3 maart bij de voorzitter ingeleverd worden

·        Leden die een toerboekje willen kunnen dit bij de voorzitter krijgen.

·        De spullen die in de EHBO-tasjes zitten en over de datum zijn worden vervangen. Wie een EHBO-tasje heeft kan dit inleveren. Er zijn nog EHBO-tasjes over. Jörgen wil er ook wel een.

 

Tot slot bedankte de voorzitter:

·        De medebestuursleden voor de samenwerking in het afgelopen jaar.

·        Ilse en Chris, de mederedactieleden van het clubblad.

·        Tonnie en Henk voor hun bijdrage aan de regelmatigheidsritten.

·        Alle toerleiders van onze diverse ritten.

·        De leden van de Jubileum-, Toer- en Wandelcommissie.

 

17. Rondvraag.

·        Toine van Oers vraagt of het bestuur van alle leden een noodnummer heeft. We vinden dit een goede zaak en willen dit graag opnemen in onze administratie. We informeren de leden hierover. Overigens bestaan er bijvoorbeeld stickers voor zijkant helm met noodnummer, kun je een noodnummer in je telefoon zetten of gewoon op papier bij je dragen.

·        Jos Vos vraagt hoe we voor aanwas van jongere leden kunnen zorgen. Als voorbeeld geeft hij  Roosendaals Treffen. Hierbij was AKN nog niet aanwezig. In september wordt dit om de twee jaar georganiseerd. Het gaat dan om een kraampje en folders. We houden dit in de gaten voor de volgende keer. Wel doen we mee bij Welkom bij de club van NTFU en hebben we hierover contact met de coördinator sport in Roosendaal.

·        Ook vraagt Jos of er op de oude shirts een badge met jubileumlogo gedrukt kan worden? We vragen dit na bij Vermarc. (Alle shirts die vanaf nu geleverd worden hebben dat jubileumlogo.)

·        Rien van Hooijdonk vraagt voor de lange broeken bandjes aan de onderkant. Het flappert nu. Ook dit nemen we op met Vermarc.

·        Ad Lambregts vraagt of er tijdens de wandeltochten toch een fietstocht georganiseerd kan worden. Dit willen we niet doen omdat we onze wandelcommissie, die daar veel tijd en moeite in steekt, niet dwars willen zitten.

·        Ad vraagt ook of de 12 jaar oude helmen die via de club aangeschaft zijn vernieuwd kunnen worden. Het bestuur kijkt of dat financieel mogelijk is, evt. via sponsoring of bijbetaling.

·        Wieger Broodwinner stelt voor om de benoeming van de leden van de Kascommissie als volgt te formuleren: Leden worden voor 1 jaar benoemd en maximaal 2 keer herbenoemd. Artikel 18 punt 4 van de statuten wordt dan: “De Algemene Leden Vergadering benoemt jaarlijks uit de leden een kascommissie van 3 leden, die geen deel mogen uitmaken van het bestuur. Leden worden voor 1 jaar benoemd en maximaal 2 keer herbenoemd. De kascommissie onderzoekt de rekening en verantwoording van het bestuur en brengt aan de Algemene Leden Vergadering verslag van de bevindingen uit.” Hiertegen heeft de ALV geen bezwaar.

·        Cees Goorden geeft aan dat de verwachte notariskosten voor de wijziging van de statuten hoog zijn. We vergelijken de kosten die de verschillende notarissen hiervoor rekenen.

 

18. Sluiting

De voorzitter bedankte iedereen voor de inbreng en aanwezigheid, wenste ze wel thuis en graag tot ziens bij een van onze clubactiviteiten.